Polityka prywatności w iOS 14, czyli jaka jest przyszłość reklam na Facebooku?

Nowy system wprowadzony przez Apple wywołał duży sprzeciw ze strony firmy Marka Zuckerberga. Facebook oficjalnie zapowiadał, że będzie się to wiązać z ogromnymi stratami wszystkich przedsiębiorstw, korzystających z popularnych Adsów. Jednak, aby obiektywnie ocenić te zmiany, najpierw warto przyjrzeć się każdej sferze, którą one dotykają.

Nowa polityka prywatności Apple – na czym polegają zmiany?

Ogólnie rzecz biorąc, nowa polityka prywatności iOS 14 stosuje tzw. “App Tracking Transparency Framework”. Oznacza to, że każdy użytkownik Apple będzie pytany, czy pozwala na śledzenie swoich aktywności. Będzie to dotyczyć wszystkich aplikacji dostępnych w serwisie App Store. Jeśli użytkownik nie zdecyduje się na śledzenie opt-in, to obserwowane będą jedynie akcje o najwyższym priorytecie. Należy jednak dodać, że działając, nawet z aktywną zgodą na śledzenie, reklamodawcy muszą liczyć się z utrudnieniami. 

Celem lepszego zrozumienia nowych ograniczeń przygotowaliśmy dla Ciebie krótką analizę trzech najważniejszych obszarów dla facebookowych kampanii. 

  1. Śledzenie

Według nowych zasad prywatności Apple, przy zgodzie na śledzenie, reklamodawca może obserwować do ośmiu akcji na domenę. Z kolei przy odmowie śledzone będzie jedynie zdarzenie o najwyższym priorytecie.

Ważny jest fakt, że priorytetową akcję możesz ustawić tylko po weryfikacji domeny. Warto dodać, że dla akcji konwersji w e-commerce opcja “Value Optimization” powinna dotyczyć 4 z 8 zdarzeń. 

  1. Atrybucja i raporty

Zmiany pozostawiają swoje piętno również na ustawieniach atrybucji na Facebooku. Co to oznacza? Dotychczas, jeśli użytkownik kliknął reklamę na fb i wykonał pożądaną czynność 1, 7 lub 28 dni temu to jego konwersja była nadal śledzona. Umożliwiało to ujęcie jej praktycznie w każdej chwili w raportach. Funkcja atrybucji w przypadku iOS 14 będzie aktywna tylko 7 dni od akceptacji, a raport będzie sporządzany tego samego dnia. 

Co więcej, reklamodawcy nie będą mieli dostępu do takich danych jak lokalizacja, płeć, czy wiek odwiedzającego.

  1. Targetowanie i wyświetlanie reklam

Nie trudno się domyślić, że mniejsza ilość informacji o użytkownikach oznacza bardziej skomplikowany proces targetowania grupy docelowej. Funkcja Custom Audiences zostanie ograniczona małą ilością danych, a informacje z najważniejszych akcji trafią do Facebooka.

Bez większych zmian pozostaną reklamy dynamiczne.

Jak nowa polityka prywatności Apple wpłynie na biznes reklamowy Facebooka?

Pewnym jest, że przytoczone zmiany komplikują sytuację na rynku reklamowym. Przede wszystkim wiąże się to z mniejszą ilością danych i wymogiem wprowadzenia kilku zmian w działalności przedsiębiorstw. Jeśli nadal chcesz cieszyć się z zysków z reklam na platformie Meta, to powinieneś poczynić w tym kierunku konkretne kroki, mianowicie:

  • zweryfikować domenę w panelu FB Business Manager,
  • priorytetyzować zdarzenia konwersji,
  • przystosować się do 7-dniowej atrybucji.

Czujesz, że Twój sklep potrzebuje profesjonalnej pomocy? Zgłoś się na nasz darmowy audyt reklam na Facebooku i skorzystaj z porad najlepszych specjalistów na rynku!

Wnioski

Nowa polityka Apple wpłynie nie tylko na Facebooka, ale również Instagrama, Pinteresta, TikToka, czy LinkedIna. To jasny znak, że ochrona danych zaczyna się coraz bardziej liczyć. Jednak nie jest to powód do paniki: Meta dalej operuje wystarczającą ilością skutecznych narzędzi, a doświadczenie dobrych specjalistów pomoże formułować korzystne strategie marketingowe.