Posiadanie strony firmowej na Facebooku wiąże się z wieloma korzyściami. Jest to skuteczne narzędzie komunikacji z Klientem, daje możliwość szybkiego komunikowania o zaletach oferowanych produktów lub usług i nowościach oraz znacznie ułatwia kreowanie konkretnego wizerunku marki. Dowiedz się czym dokładnie jest taki fanpage, jakie przynosi korzyści i jak go założyć.
Czym jest fanpage?
Fanpage to nic innego jak strona reprezentująca daną firmę na Facebooku, która zazwyczaj jest powiązana z kontem prywatnym właściciela lub konkretnego managera. Jest ona używana przez różnego typu marki do promocji swoich działań, kontaktu z Klientem oraz udzielania rozlicznych informacji (adres firmy, jej historia lub misja, dane kontaktowe). Strona ma wgląd w wiele danych i funkcji przydatnych z perspektywy marketingowej, np. zbieranie i analizowanie statystyk na temat swoich odbiorców, kontakt z Klientem poprzez czat czy też tworzenie kampanii Facebook Ads.
Zalety posiadania strony na Facebooku
Facebookowy fanpage to bardzo popularna forma promocji swojej działalności i szansa nie tylko na pozyskanie nowych odbiorców, ale również na nawiązanie z nimi lepszego kontaktu. Ponadto, taka strona oferuje również narzędzia przydatne w codziennej pracy nad rozwojem e-biznesu. Przyjrzyjmy się zatem bardziej szczegółowo poszczególnym zaletom posiadania takiej strony.
Kontakt z Klientami
Strona na Facebooku to szansa na nawiązanie aktywnej interakcji z naszymi Klientami. Masz możliwość przekazywania im konkretnych informacji, udostępniania treści, które mogłyby ich zainteresować czy angażować odbiorców w różne akcje, np. konkursy z nagrodami. Ponadto, fanpage umożliwia czytanie recenzji i uwag Klientów, poznawanie ich opinii, odpowiadanie na komentarze czy rozmowę w czacie.
Budowanie wizerunku firmy
W obecnych czasach social media to jedna z najważniejszych form budowania wizerunku firmy. Twoje posty na portalach, sposób interakcji i rozmowy z Klientami, oprawa graficzna i estetyka to wszystko wpływa na to jak Twoja firma jest odbierana przez odwiedzających. Fanpage daje możliwość pokazania swojej marki z innej, bardziej ludzkiej lub luźnej strony, pomaga w budowaniu pozycji eksperta i wzbudza zaufanie. Sociale ułatwiają brand marketing i kreowanie konkretnego wizerunku marki.
Prezentacja swoich usług
Z pomocą platform społecznościowych możesz w atrakcyjny, lecz nie narzucający się sposób prezentować swoją ofertę. Możesz łączyć udostępnianie wartościowych postów z subtelnymi reklamami lub recenzjami swoich produktów. Fanpage to idealne miejsce na prezentowanie ciekawych informacji dotyczących Twojej oferty oraz regularnego i angażującego contentu.
Narzędzia reklamowe
Posiadając stronę na Facebooku możesz korzystać z Facebook Ads, dzięki któremu będziesz w stanie określić swoją grupę docelową. Twoje reklamy będą wyświetlać się tylko osobom, które mogą być zainteresowane dokładnie takimi produktami lub usługami jakie oferujesz.
Potencjalni Klienci
Facebook zapewnia również szerokie grono odbiorców, a co za tym idzie szansę na pozyskanie nowych Klientów. W Polsce z tego portalu korzysta ok. 15 mln ludzi, co daje duże możliwości. Warto dodać, że społeczeństwo coraz częściej sugeruje się reklamami i rekomendacjami z social mediów, więc warto korzystać ze spersonalizowanych reklam i ciekawych form promocji sklepu.
Widoczność w wyszukiwarce
Posiadanie facebookowej strony i regularne prowadzenie jej przekłada się również na pozycjonowanie organiczne. Dzięki Facebookowi możesz polepszyć swoją pozycję w SERP.
Jak założyć stronę na Facebooku?
Założenie konta firmowego nie jest niczym trudnym i czasochłonnym. Wystarczy, że wykonasz kilka prostych kroków.
Połączenie z prywatnym kontem
Założenie konta firmowego na Facebooku wymaga posiadania również aktualnego konta prywatnego. Pamiętaj przy tym, że założenie konta na inne dane niż rzeczywiście posiadamy może skutkować stałym zablokowaniem konta oraz likwidacją strony firmowej.
Strona firmowa musi być również połączona z kontem osoby, która będzie nim zarządzać i nadawać prawa administratora. Oczywiście jedynie administratorzy będą wiedzieli, kto dokładnie zarządza fanpage’em.
Utworzenie nowej strony
Jeśli posiadasz już swoje prywatne konto to zaloguj się na nie i przejść do strzałki w dół, która znajduje się w prawym górnym rogu ekranu. Rozwiń ją i kliknij opcję Utwórz stronę. Wtedy zobaczysz 6 kategorii działalności (lokalna firma; firma, organizacja lub instytucja; marka lub produkt; artysta, osoba publiczna; rozrywka; strona organizacji non-profit lub społeczności), z której wybrać musisz jedną pasującą do Twojej firmy.
Po wykonaniu tego kroku, musisz już jedynie wpisać nazwę swojej strony i kliknąć Rozpocznij.
Niezbędne informacje
Ostatnim krokiem przy tworzeniu fanpage’u jest uzupełnienie niezbędnych danych dotyczących Twojej marki. Przyjrzyjmy się temu procesowi.
• Zakładka Informacje
Tutaj należy określić, np. profil działalności firmy, adres strony internetowej, dane kontaktowe oraz inne dane, które mogą być przydatne dla Klientów.
• Zakładka Zdjęcie profilowe
Ta opcja może wydawać się mało istotna, jednak wpływa na to jak odbierają nas odbiorcy. Strony bez zdjęcia są często pomijane lub uznawane za mniej wiarygodne. Jako zdjęcie profilowe może posłużyć logo firmy lub portret w zależności od charakteru Twojej działalności.
• Zakładka Dodaj do ulubionych
Ta zakładka umożliwia dostęp do Twojej strony bezpośrednio z głównego panelu portalu.
• Zakładka Preferowana grupa odbiorców strony
Z kolei ta zakładka umożliwia wybranie głównej grupy odbiorców Twojej strony. Pomoże to w dotarciu do osób zainteresowanych Twoją ofertą. Personalizacja na Facebooku bazuje na takich informacjach jak: przedział wiekowy, lokalizacja, płeć, język, zainteresowania oraz wykluczenia.
Po uzupełnieniu wszystkich danych, nie zapomnij o wciśnięciu opcji Zapisz. Teraz posiadasz już kompletną stronę, której dane możesz w dowolnym czasie edytować i poszerzać.
Strona firmowa na Facebooku bez konta prywatnego
Chcesz założyć konto firmowe na Facebooku nie posiadając konta prywatnego? Spieszymy z odpowiedzią jak to zrobić!
Jest to bardzo proste, gdyż wystarczy wejść na Facebooka i wybrać opcję Utwórz stronę dla gwiazdy, zespołu lub firmy, po czym uzupełnić wszystkie wymagane informacje jak przy zwykłej rejestracji.
Jednak należy podkreślić, że tak utworzone konto nie jest na tyle komfortowe w użytkowaniu jak wyżej opisany wariant. Przeglądanie stron konkurencji będzie praktycznie niemożliwe przez wyskakujący komunikat informujący o konieczności zalogowania się do serwisu.
Tak więc decydując się na ten krok musisz być świadomy, że korzystanie z Facebooka w takim przypadku jest utrudnione.