Czym jest Facebook Pixel?

cropped shot of businessman showing digital tablet with facebook website to colleagues at workplace

Facebook Pixel pojawił się w 2015 roku i stał się narzędziem analitycznym do badania skuteczności działań marketingowych w social mediach. Pozwala to w pełni wykorzystać budżet przeznaczony na reklamy w takich portalach. Jeśli nigdy o tym narzędziu nie słyszałeś lub chcesz je lepiej poznać to zapraszamy do zapoznania się z naszym materiałem.

Facebook Pixel – czym właściwie jest i jak działa?

Najprościej mówiąc Facebook Pixel to kod, który umieszcza się w witrynie. Używa on uproszczeń plików cookie i działa on podobnie jak Google Analytics: śledzi konwersję z reklam Facebooka, pomaga optymalizować te reklamy oraz tworzyć listę odbiorców Twoich przyszłych reklam. W skrócie te narzędzie skupia się na śledzeniu działań osób odwiedzających Twoją stronę.
Jest to narzędzie darmowe, do którego dostaniesz dostęp zaraz po założeniu konta reklamowego na Facebooku. Po zaimplementowaniu kodu Pixela na swoją stronę internetową, wszystkie dane dotyczące wizyt w sklepie i podejmowanych na niej działań powrócą do portalu społecznościowego, tym samym dając Ci wiele możliwości, co do optymalizacji swoich kampanii.

Czym są zdarzenia w Facebook Pixel?

Zastanawiasz się czym tak właściwie są owe zdarzenia? To po prostu określone działania, które podejmuje użytkownik na Twojej witrynie. Facebook Pixel może zostać ustawiony pod 2 różne zdarzenia: standardowe i niestandardowe. Zdarzenia standardowe obejmują listę 9 określonych zdarzeń:

  • wyświetlenie zawartości
  • wyszukiwanie
  • dodanie do listy życzeń
  • dodanie do koszyka
  • zainicjowanie przejścia do kasy
  • dodanie informacji o płatności
  • pozyskiwanie kontaktów
  • dokonanie zakupu
  • ukończenie rejestracji

Z kolei zdarzenia niestandardowe możesz ustawić samodzielnie. Dzięki tej opcji, możesz zebrać znacznie więcej szczegółów, co umożliwia sortowanie odbiorców i personalizację reklam. Przykładowe zdarzenia, takie jak: łańcuchy wyszukiwanie czy wartość wskazanej konwersji, znajdziesz w bazie zdarzeń niestandardowych.

Facebook Pixel – zalety i możliwości

Facebook Pixel daje Ci wiele nowych możliwości, które możesz wykorzystywać na różny sposób. Warto przyjrzeć się bliżej zaletom i funkcjonalności tego narzędzia.

Śledzenie konwersji

Narzędzie umożliwia monitorowanie interakcji użytkownika z Twoją stroną po obejrzeniu reklamy na Facebooku. Ponadto, możliwe jest również sprawdzenie z jakich urządzeń korzystają i śledzenie ich poczynań na nich. Dzięki temu, możesz dowiedzieć się z jakiego typu urządzeń wchodzą oni na Twoją witrynę, a z jakich dokonują zakupów. Takie informacje są pomocne przy ustalaniu strategii i planowaniu rozlicznych kampanii.

Optymalizacja reklam

Pixel umożliwia optymalizację reklam w oparciu o dane i informacje na temat użytkowników i ich działań. Umożliwia to kierowanie kampanii marketingowych do odbiorców, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą. Pomoże to podnieść skuteczność i poziom personalizacji Twoich akcji reklamowych.

Tworzenie grup odbiorców

Pixel umożliwia sortowanie odbiorców na podstawie ich wieku, płci czy zainteresowań. Później możesz kierować swoje reklamy tylko do wybranej grupy.

Remarketing

Facebook Pixel jest przydatnym narzędziem również w remarketingu, gdyż umożliwia ponowne kierowanie reklam do użytkowników, którzy już odwiedzili Twój sklep. Możesz m.in. wyświetlać reklamy konkretnego produktu, który odwiedzający porzucił w koszyku czy też dodał do listy życzeń.

Jak stworzyć własny Facebook Pixel?

Poznałeś już główne zasady funkcjonowania i zalety tego narzędzia. Jeśli chciałbyś go stworzyć i zainstalować na swojej stronie to skorzystaj z naszego krótkiego poradnika.

Generacja Pixela:

  1. Najpierw powinieneś zalogować się do swojego konta biznesowego na Facebooku.
  2. Następnie przejdź do Menedżera zdarzeń, kliknij na Połącz źródła danych i wybierz Internet.
  3. Kolejnym krokiem jest wybranie opcji Facebook Pixel i opcji Połącz.
  4. Powinieneś teraz mieć wygenerowanego piksela, któremu musisz dać nazwę.
  5. Na koniec, wprowadź adres URL strony i kliknij Kontynuuj.

Instalowanie Pixela na stronie internetowej:

Po dokonaniu generacji Pixela możesz umieścić go na swojej witrynie. Powinien on znajdować się między tagami na każdej podstronie lub w szablonie strony i pojawiać się w domenie każdej podstrony. Jeśli piksel jeszcze nie został zainstalowany w managerze reklam to powinna pojawić się opcja Zakończ konfigurowanie piksela. Kliknij na nią i zobaczysz 3 sposoby zainstalowania narzędzia na Twojej stronie, a mianowicie:

  1. Instalacja ręczna – po kliknięciu na tę opcję, zobaczysz swój piksel w postaci ramki z kodem tekstowym. Musisz go skopiować i zainstalować w nagłówku każdej strony na swojej witrynie, którą planujesz śledzić. W tym przypadku konieczne jest posiadanie dostępu do kodu nagłówka każdej strony lub jego szablonu w systemie CMS.
  2. Wysłanie e-mailem instrukcji dla programistów – to opcja dla osób korzystających z usług programisty. Wybierając tę opcję, prześlesz mu kod i instrukcję w postaci wiadomości e-mail.
  3. Integracja partnerska – ta opcja umożliwia konfigurację bezpośrednio w witrynie. Korzystają z niej głównie właściciele witryn WordPress, Prestashop, Magento, WooCommerce, Hubspot, Google Tag Manager czy Shopify.

Facebook Pixel to bardzo przydatne narzędzie, które pomaga zwiększyć skuteczność kampanii marketingowych i jest stosunkowo łatwe w integracji. Warto założyć swojego Pixela nawet jeśli obecnie nie używasz Facebook Ads. Dzięki temu, jeśli za jakiś czas zdecydujesz się na taką promocję swojego biznesu, będziesz już posiadał sporą bazę różnych danych.
Jeśli rozważasz korzystanie z Facebook Pixel, ale potrzebujesz specjalistycznej pomocy, zgłoś się do nas, a my odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i pomożemy w konfiguracji piksela.