Jak rozwinąć sprzedaż w sklepie internetowym?

Kwestia dotycząca założenia sklepu internetowego w obecnych czasach nie wydaje się być czymś problematycznym. Pandemia wpłynęła na szybszy rozwój branży ecommerce i wielu przedsiębiorców wręcz zmusiła do otwarcia sprzedaży w sklepie internetowym. Jednak, wciąż wielu właścicieli witryn głowi się nad tym jak rozwinąć Swój internetowy biznes. Warto zacząć od podstaw, czyli określenia czynników decydujących o rozwoju.

Jakie czynniki wpływają na rozwój sklepu internetowego

Rozwój witryny i związane z tym procesem zwiększenie sprzedaży ecommerce to główny cel praktycznie każdej marki. By osiągnąć ten cel kluczową rzeczą jest stworzenie kompleksowej i skutecznej strategii dopasowanej do charakteru marki, specyfiki branży i potrzeb grupy docelowej. Poznanie kilku efektywnych czynników powszechnie używanych do zwiększenia konwersji i sprzedaży sklepu internetowego może okazać się przydatnym przy rozszerzaniu działań obejmujących strategię Twojej firmy.

Dobre treści na stronę

Content marketing to świetny sposób na nie tylko przyciągnięcie nowych Klientów, ale również zbudowania trwałej relacji i spersonalizowanej komunikacji. Treści na stronie powinny w profesjonalny, lecz przystępny sposób ukazywać kompetencje Twojej firmy i jasno określać dostępne oferty. Interesujące treści, dobrane do grupy docelowej, połączone ze skutecznym pozycjonowaniem znacząco wpływają na widoczność i sprzedaż sklepu internetowego. Treści na stronie nie powinny ograniczać się do opisów kategorii i poszczególnych produktów. Klienci odwiedzając witrynę oczekują nie tylko prezentacji asortymentu, ale również możliwości skorzystania z profesjonalnych porad. Prowadzenie bloga daje możliwość zamieszczania wartościowych artykułów, opinii ekspertów, poradników czy ciekawostek. Blog pomaga nie tylko zwiększyć potencjał SEO poprzez budowanie fraz długiego ogona, ale również pozwoli na pozyskiwanie linków i kreowanie profesjonalnego wizerunku marki.

Kampanie SEO

Jednym z najskuteczniejszych metod zwiększenia sprzedaży w ecommerce jest trafne pozycjonowanie SEO, które skutkuje wyższym wynikiem wyszukiwania sklepu i większym prawdopodobieństwem, że to właśnie Twoją witrynę wybierze użytkownik szukający konkretnych usług. Pozycjonowanie stron internetowych to ciągły i wymagający proces, w którym bardzo istotnym elementem jest linkowanie wewnętrzne, linki do dużej ilości podstron i wspomniane wcześniej oryginalne opisy asortymentu. Szczególnie istotne w tym procesie jest pozycjonowanie na frazy o długim ogonie, które są na bieżąco dobierane i zmieniane.

Reklamy SEM

Jeśli zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym powinieneś również wziąć pod uwagę reklamy SEM. Jest to proces łączący w sobie działania z zakresu SEO oraz płatne wyniki wyszukiwania (np. GoogleAds).
SEM = SEO + PPC
Takie kampanie reklamowe obejmują również reklamy banerowe, displayowe, statyczne, dynamiczne oraz formaty rich-mediowe. PPC wykorzystuje również możliwość wyświetlania reklam wideo na YouTube. Działa to na zasadzie Pay Per Click, czyli firma płaci za każde kliknięcie w swoją reklamę, czyli ponosisz koszty jedynie za faktyczne zaangażowanie odbiorcy. Dużą zaletą zwiększenia sprzedaży ecommerce za pomocą SEM jest fakt, iż istnieje możliwość sterowania intensywnością działań. Zamierzony cel może być osiągnięty w bardzo krótkim czasie lub przełożony na dłuższy termin.

Kampanie Social Media

Interesującym sposobem na to, jak rozwinąć sklep internetowy są kampanie reklamowe w social mediach. Na początku warto podkreślić, że portale społecznościowe to idealne miejsce na badanie Twojej grupy docelowej oraz ‘social listening’, czyli analizę opinii na temat marki krążącej na tego typu portalach. Takie działanie umożliwiają zebranie wielu informacji o potencjalnych Klientach oraz poznanie mocnych i słabych stron witryny i obsługi ze strony odwiedzającego. Ponadto, social media umożliwiają szybką i spersonalizowaną komunikację z Klientem i stworzenie konkretnej społeczności wokół marki. Można w znacznie sprawniejszy sposób popularyzować akcje promocyjne i oferty specjalne oraz angażować odbiorców za pomocą różnych konkursów. Promocja sklepu na social mediach powinna obejmować nie tylko udostępnianie wartościowych treści dopasowanych do Twoich odbiorców, tworzenie stories lub live’ów, ale również korzystanie z remarketingu, Marketplace’ów czy współpraca z influencerami. Portale społecznościowe to nie tylko sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, ale również możliwość kreowania pozytywnego wizerunku firmy.

Marketing automation

Marketing automation to narzędzie, które pozwala na tworzenie baz danych, monitorowanie zachowania Klienta czy badanie sposobu ich dotarcia na witrynę. Ponadto, automatyzacja marketingu skupia się również na mierzeniu marketingowego zaangażowania kupującego na etapie przed dokonaniem transakcji oraz etapie utrzymania Klienta. To narzędzie umożliwia analizę całego marketingowego cyklu życia Klienta, personalizację treści oraz kampanii pod owy cykl i zmieniające się potrzeby oraz segmentację odbiorców na podstawie ich reakcji na otrzymane treści. Możliwa jest również edukacja grupy docelowej za pomocą odpowiednio dobranych programów Lead Nurturing. Podobnie jak social media, automatyzacja pozwala na szybsze i atrakcyjniejsze prezentowanie i popularyzowanie promocji i ofert specjalnych. Marketing automation wpływa na lepszą monetyzację leadów, pomiar skuteczności kampanii reklamowych, większego zaawansowania działań związanych z dosprzedażą oraz zwiększenie lokalizacji Klientów. Wszystkie te działania pomagają rozwinąć sklep internetowy i zwiększyć sprzedaż ecommerce.