AM OKNA

Nowoczesny konfigurator okien
WSPÓŁPRACA DIGITLABS I ORANGE POLSKA
Usługi:
- Stworzenie platformy sprzedażowej wraz z zaawansowanym konfiguratorem okien.
- Stworzenie strony wizerunkowej.
- Google Ads
Strona klienta:
- www.fensterfabrik24.de

Firma AM Okna B. Szymkowiak, we współpracy z Orange i DigitLabs, uruchomiła sklep internetowy dedykowany niemieckiemu rynkowi. Kluczowym elementem platformy jest konfigurator online, który umożliwia klientom personalizację wybranych produktów, takich jak okna i drzwi tarasowe.
O kliencie
Marka AM Okna, działająca od 2005 roku, wywodzi się z rodzinnego przedsiębiorstwa i sprzedaje swoje produkty zarówno na rynku polskim, jak i międzynarodowym.
W jej ofercie znajdują się okna i drzwi z aluminium oraz PVC, rolety zewnętrzne, żaluzje fasadowe, bramy garażowe, drzwi zewnętrzne, a także systemy zintegrowane SmartDom.
Firma AM Okna do tej pory nie prowadziła bezpośredniej sprzedaży w sektorze B2C.
Wdrożenie sklepu internetowego pozwoliło dotrzeć do nowych grup odbiorców, w tym
klientów indywidualnych, oraz skutecznie promować markę na wymagającym rynku niemieckim. Kluczowym elementem projektu było zaprojektowanie dedykowanego konfiguratora okien, umożliwiającego wybór spośród ponad 400 różnych wariantów.
Wyzwania
Niemieckie platformy zakupowe często ograniczały się do katalogów online lub opcji „Zapytaj o cenę”, co utrudniało szybki zakup.
Celem projektu było stworzenie w pełni funkcjonalnego sklepu internetowego wraz z autorskim konfiguratorem doboru okien, który pozwala na ich zakup online.
Oferta została skierowana zarówno do osób budujących domy, jak i wymieniających okna.
Efekty współpracy
W wyniku współpracy DigitLabs i Orange stworzono nowoczesny sklep internetowy. Kluczowym elementem projektu był konfigurator doboru okien, który:
- dokonuje obliczeń w czasie rzeczywistym
- gwarantuje prostą ścieżkę zakupową
-
opcje wyboru uzależnia od początkowych decyzji
(np. do okien, które się nie otwierają, nie oferuje klamki) - ma interfejs przyjazny dla użytkownika
- administratorowi systemu umożliwia łatwe nim zarządzanie.
Specjalnie na potrzeby sklepu zostały stworzone:
- mechanizm tokenizacji koszyków, dzięki któremu każdy, kto ma link do koszyka (adres URL), może wejść w aktualną jego konfigurację i sfinalizować zamówienie,
- system dostaw oparty na własnym transporcie klienta – sporządzony w zależności od kodu pocztowego oraz wartości zamówienia.
Efekty i korzyści
Uruchomienie sklepu internetowego otworzyło firmie AM Okna nowy, skuteczny kanał sprzedaży skierowany do klientów indywidualnych. Kluczową zaletą wdrożenia jest możliwość obliczania cen produktów w czasie rzeczywistym, co ogranicza potrzebę zaangażowania pracowników. Dzięki funkcjonalności sklepu użytkownicy mogą samodzielnie dokonać zakupu online. Strona internetowa wyróżnia się:
- intuicyjną nawigacją i prostą obsługą
- optymalizacją pod kątem urządzeń mobilnych
- wysokim poziomem bezpieczeństwa i niezawodności